In Memoriam ...

Gyászol a lengyel nép....

Kontaktok

Otthonunk ...

... gondolatok ...

"Az az ember, akit bennem szeretsz, természetesen jobb nálam: én nem olyan vagyok. De te szeress, és én majd igyekszem, hogy jobb legyek önmagamnál."

Címkék

arab (1) barát (6) család (11) csodálatos (6) éghajlat (1) első (6) film (2) gondolatok (10) gyerek (3) háború (2) hernád (1) kávé (1) keane (2) klíma (1) konyha (3) kultúra (5) kütyü (3) lakás (1) magyar (1) magyarok (2) műemlék (1) munka (1) nők (6) oktatás (4) radiohead (1) repülő (3) szeretet (21) talk talk (1) társadalom (8) technika (7) természet (1) tudomány (6) vers (14) zene (12)

Látogatók száma

Tevékenyen nyáron is a szabi alatt

2011.07.15. 12:13 :: Alniyat

Itt a nyár, s mit tehet az ember fia hogy ne unatkozzon, hogy tevékenykedjen, alkosson. Dolgozik.

Dolgozik, hátha jut még valamire, mert a mai világban egy lábon állni lehetetlen. Legalábbis nekem úgy tűnik.

Egy pici fóliasátrat építettem, melynek a hasznosítására nem térnék ki, mert nem ide tartozik, de egyes részleteket leírok ide.


- Először is, meg kellett emelnem a területet, mert ezen a részen előfordult, hogy a kertben megjelent a talajvíz, mivel nem túl messze van egy nagyobb folyó gátja. Mivel egyedül csináltam elment vele az idő, kb 6 köbméter földet kellett talicskával megmozgatnom, hogy elérjem a kívánt magasságot. (Az eddig tapasztalt legmagasabb vízszint fölöttit.) 

 - A következő lépés az volt, hogy kitaláljam, milyen anyagból legyen a sátor váza. Príma motivációs tényező volt, hogy pénzem nem volt rá. Na, hulladék vascső volt "raktáron", uccu neki mit lehetne tenni. A hegesztés nem volt kielégítő, mivel a cső speciális "kiképzést kapott, így maradt a bedugós idomok hajlítása, egy kisebb csőből.

- Most jött egy újabb nehézség, miképp fogok a sátorba bejutni. Bevallom, ez erős fejfájást okozott, mivel soha nem készítettem még ilyet. Felmerültek kérdések, s eltartott egy ideig, míg a lehető legegyszerűbb megoldást megtaláltam hozzá.

- Ezután helyére került a nevelő közeg, pár lapátolás és némi talicska mozgatás azért kellett ehhez is.

- Na most jött a neheze. Essünk neki a beborításának. Bevallom, valójában ez volt a legkönnyebb része, mivel erre a szakirodalom már adott volt. Körbe ástam, ráhúztuk a fóliát, és beföldeltem, ahogy meg van írva. Hmm,.. mennyi fólia kellett rá? 10mx7,5m.

- Jött a "talaj" szétlapátolása és a bejárat rendezése. A bejárattal ugyanúgy megizzadtam, mivel a kivágott fóliát rögzíteni kellett valahogy. Kapott belülről körbe egy lécszegélyt és ahhoz rögzítettem a fóliát.

- Itt van oldalról, mielőtt még megkapta a rachel hálót.

- És itt a végeredmény, amikor már némi növényke is van benne.

Hogy miképp fog működni, hogyan sikerül eredményesnek lenni, az majd egy másik történet lesz. Mindenesetre sok munka volt vele, s bizony, bár amikor kellett kaptam segítséget, de többnyire egyedül csináltam.

Szólj hozzá!

Címkék: munka kütyü első

A bejegyzés trackback címe:

https://alniyat.blog.hu/api/trackback/id/tr803069698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...