In Memoriam ...

Gyászol a lengyel nép....

Kontaktok

Otthonunk ...

... gondolatok ...

"Az az ember, akit bennem szeretsz, természetesen jobb nálam: én nem olyan vagyok. De te szeress, és én majd igyekszem, hogy jobb legyek önmagamnál."

Címkék

arab (1) barát (6) család (11) csodálatos (6) éghajlat (1) első (6) film (2) gondolatok (10) gyerek (3) háború (2) hernád (1) kávé (1) keane (2) klíma (1) konyha (3) kultúra (5) kütyü (3) lakás (1) magyar (1) magyarok (2) műemlék (1) munka (1) nők (6) oktatás (4) radiohead (1) repülő (3) szeretet (21) talk talk (1) társadalom (8) technika (7) természet (1) tudomány (6) vers (14) zene (12)

Látogatók száma

Házi, de nem feladat, hanem tészta ...

2010.08.01. 22:07 :: Alniyat

Már egy ideje kacérkodtunk a gondolattal, hogy házi tésztát készítsünk. Szerencsére jó áron kapható olykor liszt és az a pár tojás sem drága.

Számolgattam, összeadtam, kivontam, kóstolgattam az ötletet, és arra jutottam, hogy negyed kiló bolti tészta árából 1 - 1,5 kiló  saját készítésű tészta összejön.

Minap nekifogtunk, és 1 kiló lisztből tésztát gyártottunk.
Meggyúrtam az alapanyagot, a liszt mellé bekerült a 4 tojás, meg a szükséges vizecske. Elég szárazra igyekeztem elkészíteni, mivel a meglévő tésztakészítő alkalmatosság ezt írta elő. :) Ki is izmosodtam tőle,mert 1 kiló tésztaalapanyagot igen meg kellett dolgoztatni.

Gyúrás után három kisebb részre szedtem és nagyjából elnyújtottam. Az előnyújtás után egyenletes szélességűre vágtam és az olasz masinácskával még vékonyabbra nyújtottuk. Innen már a nagylánykám segített nekem, mert két kéz kevésnek bizonyult. Csak nyúlt a tészta, nyúlt, és egyre vékonyabb lett.

Kiterítettük, majd némi száradás után nekifogtunk a különféle tészták vágásának. A gépecske ebben is segített, lett cérnametélt, keskeny metélt, széles metélt, cakkos metélt. Még káposztástészta alapanyagot is vágtunk, igaz azt csak simán késsel.

Igen elégedett voltam. Egész héten a saját tésztánkat fogyasztottuk.
Költsége? 200 Ft. Nekem megérte, és ráadásul még ízletes is volt.

Jövő héten jöhet a derelye :).

Jó étvágyat!

Alniyat
 

Szólj hozzá!

Címkék: család konyha

A bejegyzés trackback címe:

https://alniyat.blog.hu/api/trackback/id/tr532192058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...